poniedziałek, 12 października 2015

Motoryzacja i bezpieczeństwo

Każdego roku w dziedzinie motoryzacji powstają nowe rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa. Zapewne każdy z nas jeżdżąc samochodem zapina pasy bezpieczeństwa na wypadek kolizji na drodze. Standardem są również poduszki powietrzne, które znajdują się w większości pojazdów jeżdżących w naszym kraju. Takie poduszki ukryte są przeważnie w kierownicy, przednim panelu, siedzeniach i innych miejscach w zależności od modelu samochodu.

Poduszki powietrzne w nowoczesnym samochodzie
Poduszki powietrzne w nowoczesnym samochodzie
Zapinaj pasy bezpieczeństwa
Zapinaj pasy bezpieczeństwa


W nowszych samochodach zamontowano w siedzeniach czujniki, które informują o przebywającej osobie. Działają na zasadzie wagi. Taki czujnik ma za zadanie sprawdzić czy dany pasażer ma zapięte pasy bezpieczeństwa. Jeżeli pasy nie są zapięte to włączy się sygnalizator dźwiękowy lub zapali się lampka kontrolna. Miejsce umieszczenia lampek zależy od modelu samochodu. Opcja sprawdzenia zapiętych pasów bezpieczeństwa jest przydatna. Przeważnie tylne fotele nie mają sygnalizacji dźwiękowej, ponieważ z tyłu można przewozić różne rzeczy i sygnał niezapiętych pasów byłby denerwujący. Natomiast z przodu przeważnie o niezapiętych pasach przypomina sygnał dźwiękowy. Irytujące jest to gdy nie ma możliwości wyłączenia tego dźwięku, ponieważ kobiety jeżdżące samochodami swoje torebki trzymają na przednim fotelu dla pasażera. Wniosek z tego taki, że torebce trzeba zapiąć pas, aby w spokoju dojechać na miejsce.

13 komentarzy:

  1. Chyba jeszcze nie było takiego okresu jak teraz jest aby motoryzacja i bezpieczeństwo szły w parze. Bardzo podoba mi się fakt, że również ubezpieczenie AC https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ac/ jest także łączone z faktem bezpieczeństwa w komunikacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie samo bezpieczeństwo jest niezwykle ważne i muszę powiedzieć, że warto również jest mieć dobre ubezpieczenie. Jak ja czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/co-znaczy-nnw-i-co-obejmuje-ubezpieczenie-nnw/#kotwica4 to także fajnie jest wiedzieć co nieco na temat ubezpieczenia NNW.

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie samo bezpieczeństwo pojazdu jest niezwykle ważne i muszę przyznać, że dla mnie również istotne. Niestety moje auto czasami się psuje w momencie najmniej dogodnym dla mnie. Właśnie dlatego dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i jestem zdania, że jest to najlepsze rozwiązanie w takiej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej samo bezpieczeństwo jest niezwykle ważne i ja również na to stawiam podczas jazdy. Jestem także zdania, że bardzo fajnie sprawdza się kwestia pomocy drogowej, kiedy faktycznie jej potrzebujemy. Ja już korzystałem z usług https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl i oczywiście mogę każdemu ich polecić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie jest to coś niezwykle ważnego i ja jeszcze chcę dodać, że mnie również bardzo zainteresowało to aby wiedzieć co zrobić w momencie nagłej awarii mojego pojazdu. Dziś już wiem, że zawsze pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ bardzo szybko się zjawia na miejscu zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio miałem problem z moim samochodem w centrum Wrocławia. Po krótkim poszukiwaniu w Internecie natknąłem się na stronę https://holowanie.wroclaw.pl/. Ekipa była u mnie w mniej niż 30 minut i w profesjonalny sposób zajął się moim autem. Szybka reakcja i świetna obsługa - zdecydowanie polecam ich usługi wszystkim potrzebującym pomocy na drodze.

    OdpowiedzUsuń