poniedziałek, 19 października 2015

Jak zaoszczędzić na częściach samochodowych?

Nissan Qashqai SUV
Nissan Qashqai SUV
Nikt nie lubi przepłacać. Jednak bardzo często zdarza się, że po prostu nie mamy czasu na porównanie cen lub naprawę prostych usterek samochodowych. Często jeździmy do mechanika w celu wymiany klocków hamulcowych. Nie każdy z nas posiada sprzęt, który umożliwiłby wymianę. Niektóre samochody (np: Nissan Qashqai) do zmiany klocków hamulcowych potrzebuje połączenia z komputerem pokładowym. Mało kto posiada taki sprzęt więc woli pojechać ze zmianą do mechanika. Teraz kwestia zakupu klocków hamulcowych. Mamy przeważnie trzy opcje: odwiedzić lokalne sklepy motoryzacyjne, poszukać samodzielnie w sklepach internetowych oraz po prostu zaufać mechanikowi i zamówić u niego. Najgorszą opcją oczywiście jest kupno u mechanika, ponieważ zakupi w sklepie motoryzacyjnym i dodatkowo zabierze prowizję za zakup. Opcja zakupu między sklepem motoryzacyjnym lokalnym, a internetowym polega przeważnie na kwocie przedmiotu. Im droższy przedmiot w lokalnym sklepie tym prawdopodobieństwo tańszego zakupu przez Internet.


Wiadomo, że przykładowo pary żarówek nie opłaca się zakupić przez Internet, ponieważ koszty wysyłki będą droższe. Po prostu jak mamy troszkę wolnego czasu to należy spisać sobie dokładnie potrzebny przedmiot i porównać ceny. Należy również wziąć pod uwagę, że lokalny sklep motoryzacyjny części samochodowe w większości ma na miejscu i można kupić od razu. W sklepach Internetowych dochodzi wysyłka przedmiotu więc czas dostawy może wynosić nawet do trzech dni roboczych.

7 komentarzy:

  1. Przepłacanie jest najgorsze. Jednak czy ktoś ma dużo czasu na to, aby przeszukiwać internet w celu znalezienia części w optymalnej cenie? Bardzo w to wątpię. Mam jednak nadzieje, że mechanicy znają się na swojej pracy i zakupują części wysokiej jakości a nie podrabiane zamienniki. chciałbym także wierzyć w to, że każdy pracuje na dobrym sprzęcie. Mnie ostatnio zaintrygował ten http://sklepwarsztatowy.pl/ są w nim części nawet do motocykli, co jest ważne dla ich posiadaczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio robiłem zakupy na MMP http://www.mmp.net.pl - mają bardzo bogaty asortyment, a co ważniejsze - atrakcyjne ceny. Warto wybrać się na zakupy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat na takich rzeczach ja raczej nie oszczędzam, gdyż moim zdaniem ważne jest bezpieczeństwo. Również od razu staram się posiadać bardzo dobrą polisę ubezpieczeniową OC na mój pojazd. W takim przypadku w firmie https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-oc-ac-warszawa/ bez większego problemu jestem w stanie ją dostać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja jestem zdania, że na częściach samochodowych nie warto jest oszczędzać. Sam jakiś czas temu czytałem wpis https://epoznan.pl/news-news-108229-warsztat_samochodowy_mechanik_oraz_serwis_samochodowy_poznan gdzie jest dobry warsztat samochodowy, gdyż chciałem zlecić małą naprawę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na ten moment ja przede wszystkim kupuję dość sporo części zamienny6ch gdyż niestety, ale mój samochód często się psuje. Mogę przyznać, że bardzo fajnie również, iż pomoc drogowa https://www.pomocdrogowalublin.pl/oferta/ jest zawsze gotowa, aby mi w tej sytuacji pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja raczej nie zamierzam tego robić, gdyż może to się odbić na sprawności naszego auta. Oczywiście przy każdej awarii warto jest wezwać pomoc drogową https://gex-hol.pl/ aby w przypadku awarii nas odholowała do serwisu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy jest sens to robić, gdyż może to później nam okazać się zgubne. W każdym razie polecam również zapisać sobie numer do pomocy drogowej https://pomocdrogowa.tychy.pl/ gdyż wiem, że są sytuacje iż on może nam się przydać.

    OdpowiedzUsuń