wtorek, 27 października 2015

Mój pierwszy samochód

Przyjdzie taki okres w życiu, że po zdaniu prawo jazdy chciałoby się kupić samochód. Przeważnie jest tak, że w wyborze pierwszego samochodu pomagają rodzice. Prawo jazdy zdaje się przeważnie w okresie szkolnym więc koledzy z klasy także starają się pomóc w wyborze samochodu. Rodzice postawiliby na samochód bezpieczny, najlepiej z kontrolą rodzicielską (głównie samochody marki Ford) i ograniczeniem prędkości. Spokojny, niewyróżniający się z tłumu samochód. Natomiast rówieśnicy będą starali się, abyś zakupił samochód szybki najlepiej marki BMW. Pamiętaj, że ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Sportowe BMW
Sportowe BMW
Ford Fiesta
Ford Fiesta

Proponujemy, abyś pomyślał bardziej przyszłościowo. Jeżeli jesteś osobą, która lubi podróżować lub wypady na ryby to zainteresuj się samochodem z większym bagażnikiem. Pamiętaj również, że samochód wybiera się pod kątem dojazdu. Jeżeli mieszkasz na wsi i nie masz utwardzonej drogi to wybierz samochód z wyższym nadwoziem. Nigdy nie kupuj samochodu na pokaz, po prostu postaraj się wybrać opcję jak najbardziej korzystną do sytuacji. Zamiast postawić na szybkość kup bezpieczniejszy samochód. W Polsce mamy znaczne ograniczenia, mandaty są kosztowne. Zdane prawo jazdy można łatwo stracić nie stosując się do przestrzegania przepisów drogowych.

4 komentarze:

  1. Każdy z nas w końcu staje się posiadaczem tego pierwszego pojazdu. Jest to bardzo fajna sprawa lecz należy pamiętać, że auto to również opłaty. Czytałem fajny artykuł https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ i teraz już wiem jak mogę znaleźć najtańsze OC na mój pojazd.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój syn niedawno zdał prawo jazdy więc temat dla mnie na topie bo szukamy mu z żoną fajnego samochodu dla młodego kierowcy. Myśleliśmy o VW Golfie IV. Na https://www.mfind.pl/akademia/abc-zakupu/oc-mlodego-kierowcy/ czytałem na temat OC dla niego i wyliczyłem sobie ile może go kosztować, bo mamy już upatrzone auto. My samochód mu sprezentujemy ale na opłaty musi odkładać i zarobić sam. Witamy w dorosłym świecie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie przede wszystkim najistotniejsze jest to aby wiedzieć co robić w momencie awarii mojego pojazdu. W takich sytuacjach ja wtedy dzwonię po pomoc drogową https://eurohol.pl/ na której na pewno można polegać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, naprawdę bardzo ładny. Ja mam zamiar kupić podobny, jak już skończę robić kurs w http://naukajazdy-ostrow.pl i zdam prawko.

    OdpowiedzUsuń